Gratis plantje bij Klimaatkamer

gratis plantjes Klimaatkamer

Iedere eerste week van de maand

Helaas, deze actie is inmiddels voorbij. Maar check hier onze andere acties.

Is het de eerste week van de maand? Dan krijgen de eerste 50 bezoekers van de Klimaatkamer een gratis tuinplant! Dit plantje is uiteraard inheems en biologisch gekweekt.

Waarom inheemse planten belangrijk zijn

Deze planten horen oorspronkelijk thuis in het Nederlandse landschap en zullen daardoor makkelijk groeien. Bovendien dienen ze als voedsel, schuilplek en broedkamer voor tal van insecten. En daar zijn ook kleine dieren en de vogels blij mee. Zo draagt het plantje bij aan de balans van de biodiversiteit in Nijkerk.

Op deze dagen kunt u langskomen voor een gratis plantje:

• woensdag 31 mei t/m zaterdag 3 juni
  • woensdag 5 juli t/m zaterdag 8 juli
  •  woensdag 2 augustus t/m zaterdag 5 augustus

De Klimaatkamer is ons pop-up-loket waar u als inwoner van Nijkerk gratis advies kunt krijgen over het verduurzamen van uw huis en tuin.

Advies om de hoek

Eens in de zoveel tijd verhuist de Klimaatkamer. Zodat het loket telkens weer ergens anders dichtbij is voor inwoners van de gemeente.

Kijk hier voor de openingstijden van de Klimaatkamer

Afspraak maken niet nodig

U kunt gewoon langskomen bij de Klimaatkamer. Een afspraak maken is niet nodig.

De Klimaatkamer staat op dit moment op het Wheemplein:

Klimaatkamer Wheemplein Nijkerk plattegrond

Tuintegel-inruilactie

Doe mee aan de tuintegel-inruilactie! Zodat er meer groen en minder tuintegels in Nijkerk komen. Wanneer u tegels uit uw tuin bij ons inlevert, krijgt u hier een waardebon voor, die u bij Zorgkwekerij Harcohof kunt inruilen voor vaste tuinplanten. En daar krijgt u ook nog een zak tuinaarde bij!

Lees hier meer over de tuintegel-inruilactie.

Regenton-actie

Schaft u een regenton aan bij één van onze deelnemers? Dan krijgt u bij de kassa 50% korting op het aankoopbedrag. De andere helft betaalt de gemeente!

Lees hier meer over de regenton-actie.

Gratis bloemzaadjes

Wanneer u op bezoek komt bij onze Klimaatkamer krijgt u gratis een zakje bloemzaadjes mee. Inheems en biologisch gekweekt.

Lees hier meer over actie gratis bloemzaadjes.