Financiële regelingen voor VvE’s

Financiele regelingen subsidies VvE verduurzamen Duurzaam Nijkerk

Verduurzamen als VvE: potjes en subsidies

Er zijn meerdere financiële regelingen en subsidies die een VvE kunnen helpen met verduurzamen.

SVVE

Bent u als (gemengde) Vereniging van Eigenaars (VvE), woonvereniging of wooncoöperatie van plan uw gebouw te verduurzamen? Dat kan met bijvoorbeeld het nemen van energiebesparende maatregelen of het aanschaffen van een warmtepomp. dan kunt u daar subsidie voor aanvragen via de Subsidieregeling verduurzaming voor verenigingen van eigenaars (SVVE).

Vooraf aanvragen

Belangrijk om te weten: vraag deze subsidie aan voordat u de maatregelen uitvoert.

Lees hier meer over deze subsidieregeling.

De VvE Energiebespaarlening is een regeling, waarbij Verenigingen van Eigenaren tegen een gunstige rente een lening kunnen afsluiten bij het Nationaal Warmtefonds voor energiebesparende maatregelen zoals dak-, vloer- en gevelisolatie, isolatieglas en zonnepanelen.

Lees hier meer over de VvE Energiebespaarlening.

Toekomstbestendig Wonen Lening

Zowel grote als kleine VvE’s kunnen gebruik maken van de Toekomstbestendig Wonen Lening. Deze lening mag u gebruiken voor:

• duurzamer maken pand
  • verwijderen van asbest
  • loop- en herstelwerkzaamheden (laten) uitvoeren aan de fundering
  • levensloopbestendig maken: aanpassingen waarmee u in uw huis kunt blijven wonen als u ouder wordt

Lees hier meer info over de Toekomstbestendig Wonen Lening voor VvE’s.

Kleine VvE: Nationale Hypotheek Garantie

Voor kleine VvE’s die extra financiële zekerheid willen voor het gezamenlijk aangaan van de lening, is er een lening met NHG (Nationale Hypotheek Garantie).

Financiele regeling btw-tarief arbeidsloon isolatieGoed om te weten: voor de arbeidskosten bij isolatiewerkzaamheden geldt een laag btw-tarief. Oftewel 9 procent in plaats voor de normale 21 procent. Let wel op, dit lage tarief geldt alleen op het arbeidsloon, niet voor de materialen.

Lees hier meer over het verlaagd btw-tarief bij het isoleren van woningen.

Er lopen meerdere financiële regelingen en subsidies voor VvE’s in Nijkerk en de regio. U kunt een razendsnelle, actuele check doen via de Energiesubsidiewijzer.