Energiescan

Energiescan warmtescan huis energiebesparing Duurzaam nijkerk adviseur huis

Energiescan voor € 50

Om u te helpen met het verduurzamen van uw huis, biedt de gemeente u een Energiescan aan voor slechts € 50. Dankzij zo’n scan krijgt u advies over wat u aan uw woning kunt doen, zodat u meer energie bespaart. Dat is fijn voor het klimaat, en u bespaart tegelijkertijd energiekosten.

Flinke korting

Een energiescan kost normaal gesproken € 175. Dankzij een fikse korting hoeft u nog maar € 50 zelf te betalen.

• Heeft u Energiescan aangevraagd? Dan nemen we contact met u op om een afspraak in te plannen
  • Er komt een Energieadviseur bij u thuis
  • Die bekijkt uw huis en legt u uit wat u het beste aan uw woning kunt verduurzamen
  • Hij maakt daarbij ook een berekening van wat dat ongeveer kost
  • En hij berekent welke besparing het u ongeveer kan opleveren in uw energieverbruik
  • Hij kan u ook meer vertellen over subsidies (geld dat u voor een deel kunt terugvragen aan de overheid, nadat u aan de slag bent gegaan met het verduurzamen van uw huis)
  • En als u daar behoefte aan heeft kan de adviseur u informatie geven over de Toekomstbestendig Wonen Lening van de gemeente

Er zijn een aantal voorwaarden waar u aan moet voldoen om de energiescan te kunnen aanvragen:

• Uw huis staat in de gemeente Nijkerk
  • U bent de eigenaar van het huis
  • Uw huis moet gebouwd zijn voor 1991 (want na die periode werden huizen al behoorlijk goed geïsoleerd gebouwd)
  • Tenzij u info wil omdat u een warmtepomp overweegt, dan mag uw woning ook na 1991 gebouwd zijn

Han Goudswaard en zijn vrouw Janneke lieten een Energiescan maken, omdat ze meer energie wilden besparen in huis. “Maar we wisten niet zo goed waar we moesten beginnen. De Energiescan  die we lieten maken was erg nuttig,” vertelt Han. “Het maakte veel duidelijk. En daardoor konden we een plan maken.”

Lees hier hun hele verhaal.

Duurzame Nijkerker energiescan Han Goudswaard duurzaam nijkerk

U kunt ook een Warmtescan aanvragen. Ook voor slechts € 50. Met een warmtescan ziet u precies waar warmte uit uw huis ontsnapt. Via de muur, het raam, het dak of via kieren. Zo weet u meteen welke plekken u het beste kunt aanpakken. En welke maatregel u daarvoor moet nemen.

Klik hier voor meer info of om de Warmtescan aan te vragen.

Warmtescan duurzaam Nijkerk isoleren korting gemeente

Verduurzamen doen we samen

Gemeente Nijkerk werkt hard aan verduurzaming. Dat is nodig om verdere opwarming van de aarde tegen te gaan. Zodat we ‘m gezond kunnen doorgeven aan de generaties na ons. Dat lukt alleen als we dat samen doen.

Energie besparen

De uitstoot van CO2 kan minder worden door samen te besparen op het gebruik van energie. En door onze energie duurzaam op te wekken met schone bronnen die nooit opgaan, zoals de zon en wind.

En alle kleine beetjes samen is heel veel. Wilt u weten wat u kunt doen? Kijk hier.