Regenwateradviseurs

Regenwateradviseurs water groene tuin insect klimaatadaptatie

Gratis advies over het benutten van regenwater

Onze Regenwateradviseurs geven gratis advies over wat u kunt doen met regenwater in uw tuin. Zoals het afkoppelen van de regenpijp, het opslaan van water, het aanleggen van een wadi of het plaatsen van een groen dak. Soms maakt een kleine stap, zoals een regenton, al veel verschil. Door het schone regenwater op te vangen, kunt u het nuttig gebruiken. Dat is fijn voor uw tuin, goed voor het milieu en het voorkomt overbelasting van het riool tijdens een stevige regenbui.

Gratis advies over verduurzamen

De Klimaatkamer is een pop-up informatieloket waar u als inwoner van Nijkerk dichtbij huis gratis advies kunt inwinnen over het verduurzamen van uw huis en tuin.

Afspraak maken niet nodig

U kunt gewoon langskomen bij de Klimaatkamer. Een afspraak maken is niet nodig.

Locatie en openingstijden van de Klimaatkamer

Kijk hier voor de openingstijden en waar de Klimaatkamer op dit moment staat.

Klimaatkamer Duurzaam Nijkerk advies over regenwater energieloket klimaatadaptatie

Bij u thuis in de tuin

Wilt u weten wat u kunt doen? Maak dan een afspraak in uw tuin met onze Regenwateradviseur Renée Kleijn. Ze komt graag langs om mee te kijken naar de mogelijkheden om slim om te gaan met regenwater in uw tuin.

Haar advies is gratis. Het is een service van de gemeente Nijkerk.

Een afspraak maken kan door te mailen of bellen:

Regenwateradviseur Renee Kleijn Duurzaam Nijkerk

In de Klimaatkamer kunt u gratis flyers krijgen met praktische uitleg over hoe u iets kunt doen in de tuin. Deze flyers hebben we voor u klaarliggen:

• Plaats een regenton
  • Een tuin vol vogels, bijen en vlinders
  • Maak hoogteverschillen in de tuin
  • Plant een heg
  • Vergroen je dak

Binnenkort volgen nog meer flyers, over:

• hoe u een grasveld aan kunt leggen
  • tips hoe u een boom kiest en plant
  • hoe u de bodem gezond krijgt