Energie besparen

Duurzaam ondernemen financiele regelingen verduurzamen

Bespaarde energie hoeven we niet op te wekken

De energie die u bespaart, hoeft u niet te betalen. En nog beter: de energie die u niet gebruikt, hoeven we ook niet op te wekken. Dat is dus winst voor u én voor het klimaat. Dit kunt u doen om energie te besparen:

Isoleer uw huis

Door uw huis goed te isoleren ontsnapt er weinig energie en dat levert een flinke besparing op. Zowel qua CO2-uistoot als qua energiekosten. Door het dak, de vloer, de muren en de ramen te isoleren houdt uw huis de gewenste temperatuur beter vast. Dat betekent in de winter lekker warm en comfortabel en in de zomer heerlijk koel. Isoleren kan in stappen.

De Slimme Isolatiegids

Vraag gratis de Slimme Isolatiegids aan. Boordevol handige en praktische informatie over isoleren voor ieder type huis. Mail naar henk@energieloket-nijkerk.nl of haal de gids op bij onze Klimaatkamer.

Wat kost isoleren

De website www.energiebesparendoejenu.nl geeft een inschatting van de kosten voor het isoleren van uw woning.

Vrijblijvend advies over uw woning

Het Energieloket van de gemeente Nijkerk kan u (vrijblijvend) nog verder adviseren over het isoleren van uw woning en financiële regelingen die u hierbij kunnen helpen.

Bij een huurwoning is de verhuurder verantwoordelijk voor de muren, ramen en het dak. Maar als huurder kunt u ook flink besparen op uw energieverbruik, met wat slimme maatregelen die maar weinig geld kosten. Bijvoorbeeld hoe u tocht kunt tegengaan of uw verwarming beter benut. Daarmee gaat niet alleen uw energie-rekening naar beneden, u woont ook nog eens een stuk comfortabeler.

Lees hier meer snelle bespaartips waarmee u voor weinig geld energie bespaart en zo uw energierekening naar beneden brengt. Of bekijk onze vlogs!

Alle beetjes helpen. Ook met kleine maatregelen die weinig geld kosten en door andere gewoonten kunt u echt minder energie verbruiken en daarmee een verschil maken. Zoals het plaatsen van een deurdranger, of radiatorfolie, het gebruiken van een waterbesparende douche, het voorkomen van sluimerstroom (dat u eigenlijk niet gebruikt) of

>> Lees hier nog veel meer snelle tips om minder energie te verbruiken in huis.

Zoveel geld bespaart u

Wanneer u met een paar simpele ingrepen energie bespaart, bespaart u ook geld. Want de energierekening gaat omlaag. Hier een aantal voorbeelden:

Energiebespaarbox dit kunt u besparen duurzaam nijkerk