Kantoor met energielabel A t/m C

Kantoren Energielabel C Duurzaam Nijkerk ondernemers

Heeft uw kantoor energielabel A, B of C, dan voldoet u aan de norm van 2023. Let wel op dat uw energielabel lang genoeg geldig is. Een energielabel is 10 jaar geldig. Verloopt het label voor 1 januari 2023? Dan moet u een energieadviseur langs laten komen om opnieuw een labelberekening te laten maken en registreren.

2030: kantoren energielabel A

Daarnaast wordt de norm van energielabel C verhoogd naar label A in 2030. Wij raden u aan om op tijd te anticiperen op deze regeling wanneer uw kantoor nu energielabel B of C heeft.

Financiële ondersteuning vanuit overheid

Verduurzamingsmaatregelen betalen zich op termijn uit door een lagere energierekening. Door de stijgende energieprijzen is de terugverdientijd lager. De rijksoverheid ondersteunt ondernemers bij het nemen van verduurzamingsmaatregelen met subsidies en financiële regelingen.

Voor vragen kunt u contact opnemen met ons Energieloket via duurzaamheid@nijkerk.eu. Of kijk voor meer informatie op RVO.nl.