Samen energie besparen

Samen verduurzamen woning isoleren isolatie huis VvE buurt collectief duurzaam Nijkerk

Collectief duurzame maatregelen nemen

U kunt flink wat energie besparen door u huis te isoleren. Door dit samen met buren, als VvE of als club te doen, bespaart u ook nog eens op de energie die zo’n klus kost! Samen de mogelijkheden uitzoeken, offertes opvragen, keuzes maken en korting regelen op bijvoorbeeld de inkoop van materialen bespaart u tijd, geld en energie. Kortom: collectief verduurzamen loont.

Als buurtbewoners aan de slag

Een belangrijke eerste stap bij het gezamenlijk verduurzamen is het ineen slaan van de handen als buurtbewoners. Daarna volgen er nog meer stappen. Lees hier het handige Stappenplan gezamelijk verduurzamen.

Keukentafelgesprek voor VvE’s

Bij het verduurzamen van het woningbestand van uw VvE komt heel wat kijken. Daar kunnen we u bij helpen. Vraag een keukentafelgesprek aan met het Energieloket. Tijdens een eerste gesprek verkennen we samen met u wat de wensen zijn. We inventariseren wat daarbij nodig is. We helpen u op weg bij het opstellen van een duurzaam meerjarig onderhoudsplan, inclusief duurzame maatregelen. En verwijzen u zo nodig door naar de juiste experts, met kennis van zaken.

Bij een appartementencomplex zijn het dak, de buitenmuren, vloer op de begane grond en meestal ook de kozijnen gemeenschappelijk bezit. Wilt u de isolatie van een appartement verbeteren, dan is een besluit nodig van de Vereniging van Eigenaren (VvE). Lees hier hoe u als eigenaar van een appartement kunt besparen op energie.

Check het onderhoudsplan. En kies als VvE bij elke volgende onderhoudsbeurt voor duurzame maatregelen. Zoals isolatie, HR glas of energiezuinige installaties. De waarde van de woningen gaat erdoor omhoog, de maandelijkse energiekosten (woonlasten) gaan omlaag en bij grotere aanpassingen kunt u een herziening van het energielabel aanvragen.

Bij een Vereniging van Eigenaren (VvE) bent gezamenlijk eigenaar van een pand of complex en zorgt u gezamenlijk voor het onderhoud. Voor VvE’s zijn er verschillende subsidies en financiële regelingen die kunnen ondersteunen bij het nemen van duurzame maatregelen als VvE.

Lees hier welke subsidies en financiële regelingen er zijn voor particuliere woningeigenaren in Nijkerk.