Warmtescan

Warmtescan duurzaam Nijkerk isoleren korting gemeente

Via gemeente Nijkerk kunt u nu voor slechts € 50 een warmtescan laten maken. Met een warmtescan ziet u precies waar warmte uit uw huis ontsnapt. Via de muur, het raam, het dak of via kieren. Zo weet u meteen welke plekken u het beste kunt aanpakken. En welke maatregel u daarvoor moet nemen.

Zijn het alleen de kieren, dan kunnen tochtstrips voldoende zijn. En bij grotere oppervlakten is isolatie de oplossing.

Voorwaarden voor en goede warmtescan

• We kunnen alleen een warmtescan maken, als het buiten koud genoeg is. Dat is het bij 4 graden Celsius en minder.
  • Om goede warmtebeelden te kunnen maken moet uw huis op dat moment warm zijn, 20 graden Celsius.

Dit is hoe we het doen

• We maken een afspraak met u, wanneer we langskomen.
  • U zorgt ervoor dat het huis op dat moment warm genoeg is.
  • We komen heel vroeg in de ochtend om de foto’s te maken. Dat is meestal voordat de zon opkomt, omdat het dan nog koud genoeg is.
  • We blijven buiten, dus u kunt rustig doorslapen.
  • We maken foto’s van de gevels en van het dak. De dakfoto maken we op afstand.
  • U krijgt een inlogcode waarmee u de foto’s kunt downloaden
  • In een telefoongesprek bespreken we, aan de hand van de foto’s, met welke maatregelen u de meeste energie kunt besparen.

Aanvragen

Klik hier om de warmtescan aan te vragen.

Hoe koud moet het zijn om een goede scan te maken?

Buiten moet het kouder zijn dan 4 graden Celsius. De woning moet warm zijn: 20 graden Celsius.

Op welk moment van de dag wordt de scan gemaakt?

De scan wordt altijd vroeg in de ochtend gemaakt, voor zonsopgang.

Hoeveel foto’s worden er gemaakt?

Per woning maken we tien foto’s. Van alle gevels en ook van het dak. Dat doen we op afstand.

Komt er ook iemand in huis kijken?

Nee, we maken buiten foto’s. Als de beelden er zijn, hebben we telefonisch contact met u om de warmtelekken door te spreken.

Ik heb al isolatiemaatregelen genomen. Is de scan nog zinvol?

Ja zeker, zo kunt u namelijk zien of de na-isolatie nog goed is. Want ook bij woningen van na 1990 zijn er soms forse warmtelekken. Bijvoorbeeld omdat het dubbel glas al minder goed functioneert.

Hoe ontvang ik de warmtebeelden?

U krijgt een inlogcode voor warmtescans.nl. Daar kunt u de foto’s bekijken en downloaden.

Wat zeggen de warmtebeelden?

In een telefoongesprek nemen we de beelden door. Uw kennis van de woning kan soms helpen om de beelden te verklaren/analyseren. Is er ooit een raampje dichtgemetseld? Staat ergens een warmtebron tegen een muur?

Om u te helpen met het verduurzamen van uw huis, biedt de gemeente u ook een Energiescan aan voor slechts € 50. Dankzij zo’n scan krijgt u advies over wat u aan uw woning kunt doen, zodat u meer energie bespaart.

Klik hier voor meer info of om de Energiescan aan te vragen.

Verduurzamen doen we samen

Gemeente Nijkerk werkt hard aan verduurzaming. Dat is nodig om verdere opwarming van de aarde tegen te gaan. Zodat we ‘m gezond kunnen doorgeven aan de generaties na ons. Dat lukt alleen als we dat samen doen.

Energie besparen

De uitstoot van CO2 kan minder worden door samen te besparen op het gebruik van energie. En door onze energie duurzaam op te wekken met schone bronnen die nooit opgaan, zoals de zon en wind.

En alle kleine beetjes samen is heel veel. Wilt u weten wat u kunt doen? Kijk hier.