Afval-app Nijkerk

Duurzaam Nijkerk afval app huisafval download

Altijd op tijd de juiste container aan de weg

Download hier de handige app Afval in Nijkerk. Zo weet u altijd wanneer uw huisafval wordt opgehaald.

Informatie over afval-app

In deze app vindt u onder andere de:

• Kalender: wanneer kunt u welke container aan de weg zetten
  • Afvalwijzer: in welke bak kan uw afval
  • Plattegrond: met openbare containers voor bijvoorbeeld glas, textiel, oud papier en luiers.

Afval in Nijkerk

Tip

En u kunt pushberichten instellen. Daarmee krijgt u vooraf een seintje wanneer welk afval bij u voor de deur wordt opgehaald.

Zo krijgt u een reminder via de app
  • Ga naar het menu (de 3 streepjes links bovenin)
  • Klik op instellingen
  • Vul uw postcode + huisnummer in
  • Zet bij ‘Herinnering’ het schuifje op groen
  • U krijgt nu een dag van tevoren om 20.00 uur een pushbericht met welk afval er morgen bij u voor de deur wordt opgehaald.

Geef toestemming om een melding te krijgen

• Ga naar de instellingen van uw telefoon of device
  • Zoek de app daar op
  • Klik op Meldingen
  • Vink aan dat u meldingen toestaat

Het pushbericht liever op een ander tijdstip krijgen?

• Klik op het blauwe balkje met het pennetje
  • Stel de tijd in.
  • U kunt het tijdstip van de pushmelding op z’n vroegst instellen om 16.00 uur de dag voordat de container wordt geleegd.

Goed om te weten

• Wanneer u instellingen wijzigt, kan het 1-2 dagen duren  voordat die zijn aangepast
  • De standaardinstelling van een pushbericht staat op 20.00 uur, de avond voordat wordt geleegd. U mag de container namelijk wel alvast de dag ervoor aan de straat zetten, maar dat mag niet eerder dan 20.00 uur.

In de Afvalwijzer kunt u zien in welke container u uw afval mag gooien. In de bovenste balk kunt u een zoekterm invullen. Bijvoorbeeld ‘çhipszak’, ‘piepschuim’ of ‘speelgoed’.

Afvalwijzer

Wat is een nieuwsbericht

Wanneer er aanpassingen of wijzigingen zijn in het ophalen of wegbrengen van huisafval, kunt u daar via de app van op de hoogte blijven.

Dat kunnen bijvoorbeeld berichten zijn over tijdelijke aanpassingen in het rooster vanwege feestdagen. Wanneer het tropenrooster van kracht wordt, waardoor de vuilniswagen eerder op de dag uw container leegt. Of over aanpassingen in openingstijden van de Milieustraat.

• Ga naar het menu (de 3 streepjes rechts bovenin)
  • Klik op instellingen
  • Vul uw postcode + huisnummer in