Klimaatkamer Tournee Actie

Klimaatkamer Tournee Actie 2024

We geven € 5 aan planten cadeau!

Doe mee aan de Klimaatkamer Tournee Actie! Dit tuinseizoen staat de Klimaatkamer per toerbeurt op het terrein van Sander van Soeren Tuinplanten, Bast de Plantgigant en Tuincentrum Muis. En daar heeft u profijt van! We hebben namelijk een mooie actie voor u waarmee u nóg meer planten kunt aanschaffen. Wanneer u € 15 besteedt aan actie-planten, dan krijgt u daar van ons € 5 extra bij.

Actieproducten

Bij de kwekers vindt u een speciaal ingerichte actiehoek met daarin planten, struiken en/of bomen. Elke kweker heeft zijn specialiteit, dus per kweker verschilt het aanbod. Het aanbod bestaat uit inheemse planten, struiken en bomen die goed zijn voor de biodiversiteit in Nijkerk.

€ 5 extra

Besteedt u € 15 aan actieproducten? Dan geven wij u € 5 extra om te besteden. Dus voor € 20 halen, voor € 15 betalen.

Tourschema: waar en wanneer

De Klimaatkamer Tournee Actie is een samenwerking tussen gemeente Nijkerk en de drie lokale ondernemers Sander van Soeren Tuinplanten, Bast de Plantgigant en Tuincentrum Muis. Dit is waar de Klimaatkamer wanneer staat:

• 19 april t/m 18 mei:
    Sander van Soeren Tuinplanten
    Buntwal 4a, Nijkerkerveen

• 24 mei t/m 22 juni:
    Bast de Plantgigant
    Dijkje 5, Nijkerkerveen

• 28 juni t/m 27 juli :
    Tuincentrum Muis
    Zelderseweg 3, Zwartebroek/Nijkerk

Vrijdag & zaterdag

Op vrijdag en zaterdag is onze adviseur aanwezig voor gratis advies over het verduurzamen van uw tuin of huis.

Spelregels
  • U kunt een munt ophalen bij de Klimaatkamer
  • De munt heeft een waarde van € 5
  • U kunt maximaal 4 munten krijgen
  • Besteedt u € 15 aan actie-planten, dan krijgt u daar van ons € 5 extra bij
  • U kunt de munt alleen besteden aan producten die in de actiehoek staan
  • En alleen bij de kweker waar de Klimaatkamer op dat moment staat
Voorwaarden
  • U woont in gemeente Nijkerk
  • We willen graag een foto krijgen van voor en na, want het gaat om het eindresultaat
  • Vrijdag: 10.30-15.30 uur
  • Zaterdag: 10.30-14.30 uur
  • 19 april t/m 18 mei:
    Sander van Soeren Tuinplanten

Buntwal 4a, Nijkerkerveen

• 24 mei t/m 22 juni:
    Bast de Plantgigant

Dijkje 5, Nijkerkerveen

• 28 juni t/m 27 juli :
    Tuincentrum Muis

Zelderseweg 3, Zwartebroek/Nijkerk

Balans biodiversiteit

Biodiversiteit en duurzaamheid gaan hand in hand, ook in Nijkerk. Want een duurzaam ecosysteem geeft ons zuurstof, schoon water, eten en grondstoffen. Dat ecosysteem willen we dus zoveel mogelijk in balans houden.

Ruimte voor groen

Dat kan onder meer door de natuur voldoende ruimte te geven, zodat er zoveel mogelijk verschillende dieren- en plantensoorten (blijven) leven.

Help ook mee

U kunt een handje helpen door uw eigen tuin lekker groen te maken. Weinig tegels, veel ruimte voor bloemen, planten, struiken of zelfs bomen. Een groene tuin (of balkon) is goed voor mens, dier én het klimaat.

Voordelen van groen

Want groen geeft verkoeling tijdens warme dagen. Het vangt regenwater op en voorkomt zo wateroverlast. Het verbetert de luchtkwaliteit. Het biedt voedsel en een schuilplek aan vogels, vlinders en andere insecten. En het nodigt uit om naar buiten te gaan.

Een handje hulp

Kortom, genoeg redenen om te zorgen voor meer groen. En daarbij helpen alle beetjes, ook uw tuin of balkon.