Regenton Margiet- Juliana en Irenestraat

Regenton Margietstraat, Julianastraat of Irenestraat Duurzaam Nijkerk

Gratis regenton

Woont u in de Margrietstraat, Julianastraat of de Irenestraat? Dan komt binnenkort Lanny Olie of Susan Dekkers bij u langs. Zij zijn Regenwateradviseur. En zullen vragen of u een gratis regenton wil. Dat kost u niks, u krijgt dit van de gemeente. En het aansluiten van de regenton? Daar kunnen Lanny en Susan ook bij helpen. En ook dat kost u niets.

Regen opvangen

Met de regenton kunt u regenwater opvangen en een poos bewaren. Het water kunt u goed gebruiken voor uw tuin- of kamerplanten.

Welke regenton wilt u?

Welke regenton wilt u

Uw huis wordt flink opgeknapt door de WSN, zodat u straks minder elektriciteit en gas nodig heeft om fijn te wonen. Dat is ook beter voor het klimaat. De gemeente geeft u daar een regenton bij. Zo wordt niet alleen uw huis duurzamer. Maar ook uw tuin!

Veel regenwater stroomt via regenpijpen rechtstreeks het riool in. Zonde, want dat schone water kunt u goed gebruiken voor andere dingen:

• Met het water uit de regenton kunt u de tuin(planten) water geven
  • En de kamerplanten
  • Zo hoeft u daar geen kraanwater voor te gebruiken
  • Zeker wanneer het erg warm en droog weer is, scheelt dat flink wat drinkwater
  • Bij hevige regenbuien komt er minder water in het riool terecht en dat verkleint de kans op overstromende putten op straat
  • En met minder regenwater in het riool kan het water veel beter en efficiënter worden gezuiverd

Wilt u wat vragen over deze actie? Dan kunt u contact opnemen met:

• Lanny Olie: 06- 580 76 183
  • Susan Dekkers: 06- 153 10 332

Een groene tuin is fijn voor mens, dier én het klimaat.

• Een tuin met gras, planten en/of bomen geeft veel verkoeling tijdens warme dagen
  • Een groene tuin is meerdere graden koeler dan een tuin met stenen
  • Groen vangt regenwater op en voorkomt zo wateroverlast.
  • Meer groen betekent een betere luchtkwaliteit
  • Het is fijn voor vogels, vlinders en andere insecten
  • En het nodigt uit om naar buiten te gaan!
Maak uw tuin groener!

Wanneer u tegels uit uw tuin via ons inlevert, krijgt u hier een waardebon voor terug, die u kunt inruilen voor vaste tuinplanten. Daar krijgt u ook nog een zak tuinaarde bij. En die tegels, die halen we bij u op!

Lees snel meer over deze tuintegel-inruilactie.

Wilt u uw tuin groener maken, maar weet u niet goed waar u moet beginnen? Dan kunt u twee dingen doen.

Klimaatkamer

Kom langs in onze Klimaatkamer. Dat is een pop-up informatieloket waar u als inwoner van Nijkerk dichtbij huis gratis advies kunt inwinnen over het verduurzamen van uw huis en tuin.

Kijk hier voor de openingstijden van de Klimaatkamer.

Regenwateradviseur bij u thuis

Maak dan een afspraak in uw tuin met onze Regenwateradviseur Renée Kleijn. Ze komt graag langs om mee te kijken naar de mogelijkheden om slim om te gaan met regenwater in uw tuin. Haar advies is gratis. Het is een service van de gemeente Nijkerk.

Een afspraak maken kan door te mailen of bellen: