Klimaatkamer opening Hoevelaken gratis bloembollen actie wethouder Windhouwer 2023

Klimaatkamer: nieuwe locatie en gratis bloembollen

De Klimaatkamer is weer verhuisd! Donderdag 21 september opende wethouder Windhouwer wederom de deuren van de Klimaatkamer, deze keer (opnieuw) op De Brink in Hoevelaken. Om dat én de herfst te vieren delen de adviseurs gratis bloembollen uit aan de eerste 100 bezoekers.

Klimaatkamer

De Klimaatkamer is een pop-up-informatieloket waar inwoners van gemeente Nijkerk gratis advies kunnen krijgen over het verduurzamen van hun huis en tuin. Dat kan van alles zijn. Van het groener maken van de tuin tot het besparen van energie met weinig budget. Of van het opslaan van regenwater tot en met het isoleren van het huis.

De Klimaatkamer is iedere woensdag tot en met zaterdag tussen 9.30-13.30 uur open.

Bloembollen-actie

De eerste honderd bezoekers krijgen gratis een zak met een mix van bloembollen: narcissen, tulpen, blauwe druiven en krokussen. Dat zorgt vanaf het begin van de lente voor vrolijke bloeiers in de tuin of op het balkon. Waardoor insecten, zoals vlinders en bijen, al vroeg in het voorjaar voedsel kunnen vinden. En dat vinden de vogels ook fijn.

Duurzaam ecosysteem

Gemeente Nijkerk streeft een duurzaam en gebalanceerd ecosysteem na. Wethouder Windhouwer: “Dat kan onder meer door de opwarming van de aarde tegen te houden en de natuur voldoende ruimte te geven. Ook als inwoner kun je daar wat aan doen. In de Klimaatkamer is heel veel praktische informatie daarover te krijgen. Dus kom vooral een keertje langs!”

Klimaatkamer Duurzaam Nijkerk De Brink Hoevelaken 2023