Gratis bloembollen

Gratis bloembollen Klimaatkamer Duurzaam Nijkerk Hoevelaken klimaatadaptatie

Op te halen bij de Klimaatkamer

Bij onze Klimaatkamer kunt u gratis een zak bloembollen komen ophalen! Zo heeft u al vanaf het begin van de lente vrolijke bloeiers in de tuin of op het balkon staan. Kunnen insecten zoals vlinders en bijen vroeg in het voorjaar voedsel vinden. En dat vinden de vogels ook fijn.

Zolang de voorraad strekt!

U krijgt een zak met een mix van verschillende bloembollen:

• narcissen
  • tulpen
  • blauwe druiven
  • krokussen

Actie gratis bloembollen klimaatkamer duurzaam Nijkerk Hoevelaken 2023

Planten
  • Plant de bloembollen in het najaar
  • Graaf een gat per bol
  • Zet het puntje van de bloembol naar boven
  • Bedek ze met aarde
  • Druk lichtjes aan
  • Is de grond erg droog? Giet er dan een beetje water overheen
Afstand en diepte
  • Plant grote bloembollen (5 cm of groter) op 3x hun diepte. Dat is zo’n 15-20 cm diep.
  • Plant kleintjes (2,5 – 5 cm) op 3x hun diepte. Dat is ongeveer 7- 10 cm diep.
  • Plant de volgende bloembol met een afstand van 3x de breedte van de bol
Handig om te weten
  • Plant de bollen voordat het gaat vriezen
  • Door ze in de herfst te planten, hebben ze lekker veel tijd om stevige wortels groeien
  • Plant u in een pot? Leg dan wat grond of oude potscherven onderin. Dat helpt bij de waterafvoer
  • Strenge vorst: dek de pot af met stro of noppenfolier. Of zet ‘m in de schuur
Locatie

Vanaf 21 september 2023 staat de Klimaatkamer op De Brink in Hoevelaken, vlakbij de Stuw.

Kijk hier voor de openingstijden van de Klimaatkamer.

Afspraak maken niet nodig

U kunt gewoon langskomen bij de Klimaatkamer. Een afspraak maken is niet nodig.

De Klimaatkamer is ons pop-up-loket waar u als inwoner van Nijkerk gratis advies kunt krijgen over het verduurzamen van uw huis en tuin.

Advies om de hoek

Eens in de zoveel tijd verhuist de Klimaatkamer. Zodat het loket telkens weer ergens anders dichtbij is voor inwoners van de gemeente.