Boerenmaandag Duurzaam Nijkerk Energieloket Energieadviseurs Regenwateradviseurs Klimaatkamer

Energie- en Regenwateradviseurs op Boerenmaandag

Vragen over energie besparen in huis of het vergroenen van uw tuin? Loop dan op Boerenmaandag even langs bij onze Energieadviseurs of Regenwateradviseurs.

Energieadviseurs

De Energieadviseurs staan met de caravan in de Kerkstraat. Zij kunnen u onder andere info geven over energie besparen, het isoleren van uw huis, zonnepanelen en subsidies.

Regenwateradviseurs

Onze Regenwateradviseurs staan bij de Klimaatkamer op de Koetsendijk. Zij weten alles over hittestress, het groener maken van uw tuin en slimmer omgaan met regenwater.

Boerenmaandag

Boerenmaandag is op maandag 17 april 2023.

De Energieadviseurs zijn de adviseurs van ons Energieloket. Het Energieloket is een gratis service van de gemeente Nijkerk voor alle inwoners. U kunt bij het loket terecht voor antwoord op uw vragen over energie besparen, duurzaam (ver)bouwen en subsidies. Een handig startpunt dus wanneer u meer wilt weten of juist wilt weten waar u moet beginnen met verduurzamen.

Lees hier meer over Energieloket Nijkerk.

Gratis advies

Onze Regenwateradviseurs geven gratis advies over het groener maken van uw tuin en over wat u kunt doen met regenwater in uw tuin. Zoals het afkoppelen van de regenpijp, het opslaan van water, het aanleggen van een wadi of het plaatsen van een groen dak.

Groene tuin

Groen is goed voor mensen en voor de biodiversiteit. Het zorgt voor schone lucht, rust en geeft verkoeling tijdens warme dagen (hittestress)

Regenwater

Soms maakt een kleine stap, zoals een regenton, al veel verschil. Door het schone regenwater op te vangen, kunt u het nuttig gebruiken. Dat is fijn voor uw tuin, goed voor het milieu en het voorkomt overbelasting van het riool tijdens een stevige regenbui.

Lees hier meer over de Regenwateradviseurs.