Energiecaravan Energieloket gratis Energiebespaarboxen huurders voucher duurzaam Nijkerk

Gratis Energiebespaarboxen huurders groot succes

We zijn er bijna doorheen! Al zo’n 700 huurders in Nijkerk hebben hun gratis Energiebespaarbox opgehaald. Een doos vol middelen waarmee je makkelijk energie kunt besparen in huis. En dus energiekosten!

Energie besparen belangrijk voor klimaat

Het is één van de acties die we als gemeente ondernemen om inwoners te helpen met verduurzamen. Want hoe minder energie er wordt gebruikt, hoe minder CO2-uitstoot er in de lucht komt. Door CO2 warmt de aarde verder op. En dat moeten we niet hebben. Want daardoor verandert het klimaat. En krijgen we nog meer last van lange droge periodes. En van hevige regenval en overstromingen.

Nijkerk wordt energieneutraal

Er moet nog veel gebeuren om CO2-neutraal en energieneutraal te worden. Maar elke stap is er één. En niets doen is geen optie.

Inhoud Energiebespaarbox

Dit zat er in de Energiebespaarbox:

• Led-lampen
  • Radiatorfolie
  • Tochtstrips
  • Een timer voor elektrische apparaten
  • Een waterbesparing voor de handdouche

Energiebespaarbox ophalen

Huurders die hun voucher nog niet hebben ingewisseld voor de Energiebespaarbox, kunnen dat alsnog doen bij de Klimaatkamer. De Klimaatkamer staat momenteel bij de Stuw op de Brink in Hoevelaken. Elke donderdagmiddag van 13.00 tot 17.00 uur en elke vrijdagmiddag van 13.00 tot 16.00 uur kunt u hier uw Energiebespaarbox ophalen.