Energiescan warmtescan huis energiebesparing Duurzaam nijkerk adviseur huis

Gemeente geeft 250 keer € 75 korting op energiescan

Om huiseigenaren in Nijkerk op weg te helpen met verduurzamen en energie besparen, biedt de gemeente 250 energiescans aan met € 75 korting. Huiseigenaren met een woning die voor 1991 is gebouwd, kunnen vanaf 9 maart de energiescan met korting online aanvragen.

Deze actie is inmiddels verlopen. Maar goed nieuws: wegens succes biedt de gemeente opnieuw de energiescan aan voor slechts € 50. Lees hier meer.

Handig hulpmiddel bij verduurzamen

Energie besparen in huis is maatwerk. Wat je het beste aan je woning kunt aanpassen zodat je duurzamer woont, verschilt per huis. Een handig hulpmiddel is een energiescan. Daarbij komt een adviseur in huis kijken wat er mogelijk is, wat dat kan besparen aan energie en wat het ongeveer kost.

Energiescan met korting aanvragen

Een energiescan kost normaal gesproken € 125. Dankzij de korting hoeven 250 huiseigenaren nog maar € 50 zelf te betalen. Deze energiescan met korting kan worden aangevraagd via deze website.

Energie besparen betekent ook kosten besparen

Bij het maken van de energiescan komt er een adviseur langs in huis. Die kijkt wat de bewoner het beste aan de woning kan verduurzamen. Hij berekent wat dat ongeveer kost. En ook hoeveel de energiekosten daarna naar beneden zullen gaan. Daarnaast kan de adviseur advies geven over het financieren van duurzame aanpassingen aan het huis. En hij weet welke subsidies de bewoner kan aanvragen.

Verduurzamen doen we samen

Wethouder Harke Dijksterhuis: “Gemeente Nijkerk werkt hard aan verduurzaming. Dat is nodig om verdere opwarming van de aarde tegen te gaan. Zodat we ‘m gezond kunnen doorgeven aan de generaties na ons. Dat lukt alleen als we dat samen doen. Door samen te besparen op het gebruik van energie, zodat er minder CO2-uitstoot is. En door onze energie duurzaam op te wekken met schone bronnen die nooit op gaan en niet vervuilend zijn. Zoals de zon en wind. Als gemeente proberen we op allerlei manieren onze inwoners mee te helpen met verduurzamen. En een energiescan van het huis is ontzettend nuttig als startpunt. Of als doorstartpunt.”