Energieloket WSN in de Wijk Nijkerk Duurzaam gratis advies energie besparen

Energieloket bij ‘WSN dichtbij in de wijk’

Op 19 oktober was het Energieloket Nijkerk aanwezig tijdens ‘WSN Dichtbij in de wijk’. Energiecoach Henk Eilander: “De belangstellenden die ik sprak, vinden energie een belangrijk thema. Dat is natuurlijk niet gek, want de prijzen zijn hoog. Energie besparen heeft dus zin.”

Energie besparen

Maar niet alleen vanwege de kosten is het nuttig om energie te besparen. Henk: “Met een paar simpele ingrepen, woon je ook meteen veel comfortabeler. Tocht kun je bijvoorbeeld voorkomen door tochtstrips te plaatsen. En warmte hou je langer vast, wanneer het niet verdwijnt via de muur, maar dankzij radiatorfolie terugkaatst, de kamer in.”

Gratis advies Energieloket

Het Energieloket kan u op allerlei manieren (gratis!) advies geven over energie besparen. U kunt bellen, mailen, een afspraak maken bij u thuis of langskomen in onze Klimaatkamer. Tijdens het event van 19 oktober maakten een aantal inwoners meteen een afspraak met Henk. “Onder meer voor een bezoek van een energieambassadeur thuis en voor een energiescan.”

Minder CO₂-uitstoot

Door minder energie nodig te hebben, vermindert ook de CO₂-uitstoot. Want nog veel van de energie die we gebruiken, is vervuilend. Daardoor warmt de aarde op, verandert het klimaat en wordt de wereld op den duur onleefbaar.

WSN Dichtbij in de wijk

De bijeenkomst ‘WSN Dichtbij in de wijk’ vond plaats op de Zijdevlinder in de wijk De Terrassen. Daarbij waren Woningstichting Nijkerk (WSN), het Energieloket, Buurtbemiddeling, Huurdersorganisatie Nijkerk (HON), Sigma Nijkerk én wijkbeheer aanwezig waren om te horen wat er zoal leeft in de buurt.

WSN in de Wijk Energieloket Nijkerk Duurzaam energie besparen 2.jpg