Antwoorden vragen windmolens A28 Wind Nijkerk

Antwoorden op vragen over windmolens langs de A28

Tijdens de goedbezochte informatieavonden in 2023 over het onderzoek dat de gemeente gaat doen of het mogelijk is om windmolens te plaatsen langs de A28 bij Nijkerk, hebben veel inwoners vragen gesteld. U kunt de vragen met de antwoorden teruglezen in de Q&A hieronder.

Hoe gaan we verder?

De voorlopige planning is dat het milieueffectonderzoek naar de mogelijke plekken van de windmolens langs de A28 plaatsvindt in 2024. In de loop van dat jaar worden de uitkomsten van dit onderzoek ter inzage gelegd. U kunt daarop reageren, oftewel: een zienswijze indienen.

En als alles volgens plan verloopt, kan er eind 2024 het besluit worden genomen of – en zo ja: waar – er windmolens kunnen komen in Nijkerk.

Blijf op de hoogte via onze Nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven over de ontwikkelingen van het project Duurzame Verbinding A28, dan kunt u zich  hieronder aanmelden voor de digitale nieuwsbrief.