Windmolen onderzoek effecten A28 Nijkerk duurzaam opwekken energie

Vragen over nieuwe afstandsnormen voor de bouw van windmolens

CDA-raadslid Harry Bokkers heeft half januari 2022 vragen gesteld over de effecten van de nieuwe afstandsnormen op het onderzoek naar de mogelijke bouw van windmolens langs de A28 in Nijkerk. Het college van burgemeester en wethouders heeft deze schriftelijke vragen beantwoord. Wilt u deze lezen? Klik hier voor de vragen en de antwoorden.

Duurzame energie opwekken

Nederland werkt aan duurzame, schone en beschikbare energie. Die voor iedereen betaalbaar is. Dat is nodig, want door fossiele brandstoffen (zoals aardgas, olie en steenkool) komt er veel te veel CO2 vrij. En daardoor warmt de aarde te snel op en wordt ze uiteindelijk onleefbaar. Het is daarom tijd om het anders aan te pakken.

Windmolens en zonnevelden in Nijkerk

Ook in Nijkerk gaan we daarmee aan de slag. Wilt u weten hoe? Lees dan hier ons beleid.