Enquete afvalscheiding recycling afval scheiden

Onderzoek afval scheiden

Hoe kunnen we nog beter afval scheiden in Nijkerk?

Inwoners van de gemeente Nijkerk zijn in de afgelopen jaren afval steeds beter gaan scheiden. Het resultaat daarvan is dat grondstoffen als plastic, glas en papier gerecycled kunnen worden. Maar het kan nóg beter.

Bij een onderzoek in 2021 is gebleken dat het restafval voor een groot deel nog bestaat uit herbruikbare grondstoffen, onder andere GFT en etensresten.

Restafval afval grondstof Nijkerk Infographic inhoud grijze container

Wat vindt u?

Heeft u ideeën over hoe we in Nijkerk nog beter ons afval kunnen scheiden? De gemeente Nijkerk is onder andere benieuwd naar uw mening over onze dienstverlening op de milieustraat, de informatievoorziening over wat in welke afvalbak hoort en de mogelijkheid van een papiercontainer bij huis.

Via onze enquête horen we graag uw mening, tips en ideeën. U kunt de enquête invullen via de oranje knop hieronder. Invullen kan tot en met 8 mei.

Wat doet de gemeente met de resultaten?

De resultaten van het onderzoek worden door de gemeente gebruikt om de komende jaren keuzes te maken in haar afvalbeleid. Welke stappen kunnen worden genomen om afvalscheiding aantrekkelijker en eenvoudiger te maken? Inzicht in uw mening over het scheiden van afval en de dienstverlening van de gemeente op het gebied van afval kunnen daarbij helpen.

Vertrouwelijk en anoniem

Het invullen van de enquête neemt ongeveer 20 minuten in beslag. Uw antwoorden worden vertrouwelijk behandeld, en u blijft anoniem. Door het invullen van de enquête helpt u de gemeente bij het maken van nieuw afvalbeleid. Vult u de enquête ook in? Alvast bedankt!