Energiebespaarlening Warmtefonds – 0% rente

Warmtefonds energiebespaarlening 0 nul procent rente

Lening zonder rente

Is uw inkomen niet hoog, maar wilt u wel verduurzamen? Sinds 1 november 2022 biedt het Warmtefonds een lening aan zonder rente. Zodat mensen die geen financiële ruimte hebben om een lening af te sluiten, toch hun hun huis kunnen verduurzamen.

Rentevrij & eerste 5 jaar aflossingsvrij

De rente van deze lening is 0%. Wanneer u deze lening van het Warmtefonds afsluit lost u dus wel maandelijks een bedrag af. Maar  daar komen geen extra kosten bij vanwege een rente. U hoeft pas na 5 jaar te beginnen met het afbetalen van de lening.

Aanvraagformulier

De lening aanvragen kan met dit aanvraagformulier.

Hulp nodig bij aanvragen?

Heeft u moeite met het invullen van een aanvraag voor deze lening? Daar kunt u hulp bij krijgen. Met de dienst Formulierenhulp van Sigma Nijkerk. Klik hier voor meer info of neem contact op via:

• U bent zelf de eigenaar en bewoner van de woning waarvoor u deze lening wilt aanvragen
  • Uw verzamelinkomen is lager dan € 60.000
  • Uw aanvraag is minimaal € 1.000 en maximaal € 27.000
  • U mag deze lening ook aanvragen wanneer u ouder bent dan 75 jaar
  • Het is een maand-annuïteitenlening
  • De aanvraag voor deze Energiebespaarlening is drie maanden geldig

Wat is een verzamelinkomen?

Het verzamelinkomen is het totaal van uw jaarinkomen uit de 3 ‘boxen’ van de Belastingdienst. Dit is de indeling ervan:

Box 1: Inkomsten uit werk, of een uitkering, en de eigen woning
Box 2: Inkomsten uit aandelen en dividenden
Box 3: Opbrengsten uit sparen en beleggen

De lening is bedoeld voor het verduurzamen van uw huis. U kunt het onder andere gebruiken voor:

Klik hier voor nog meer info.

Klik hier voor meer info of neem contact op via:

Overweegt u een aanvraag in te dienen? Lees dan eerst het stappenplan. Dat is een handig hulpmiddel om u door de aanvraag heen te loodsen. Klik hier voor een handig stappenplan.

Toekomstbestendig Wonen Lening Nijkerk

Is uw verzamelinkomen te hoog voor deze 0%-lening van het Warmtefonds? Dan kunt u gebruik maken van de Toekomstbestendig Wonen Lening van gemeente Nijkerk. U leent dan tegen een lage rente geld van de gemeente, om uw woning te verduurzamen. Lees er hier meer over onze Toekomstbestendig Wonen Lening.

Energiebespaarlening Warmtefonds

U kunt ook gebruik maken van de algemene Energiebespaarlening. Kijk hier voor meer info.

• Box 1: Inkomsten uit werk, of een uitkering, en de eigen woning
  • Box 2: Inkomsten uit aandelen en dividenden