Een laadpaal aanvragen

Laadpaal aanvragen duurzaam Nijkerk

Openbaar laadpunt voor elektrische auto's

Wanneer u een elektrische auto heeft, maar niet de mogelijkheid om een laadpaal op uw eigen terrein te plaatsen, dan kunt u een openbare laadpaal aanvragen.

Klik op deze link voor het aanvragen van een openbare laadpaal zodat u uw elektrische auto bij u in de buurt kunt opladen.

Voorwaarden

U kunt een oplaadpaal voor in uw buurt aanvragen onder de volgende voorwaarden:

• U heeft geen mogelijkheid om een laadpunt op uw eigen terrein te plaatsen
  • Vanaf uw woonadres staat er binnen een loopafstand van 250 meter geen openbare laadpaal
  • U woont in Nijkerk of u bent aantoonbaar minimaal 20 uur per week werkzaam op de locatie in Nijkerk waarvoor u een aanvraag doet

Goed om te weten:

Een openbare oplaadplek is een tijdelijke parkeerplek, alleen bedoeld om uw elektrische auto op te laden. Is uw auto opgeladen, dan moet u uw auto ergens anders parkeren, zodat een andere auto-eigenaar het oplaadpunt kan gebruiken.

De gemeente heeft al in kaart gebracht welke gebieden in Nijkerk in aanmerking komen voor openbare oplaadpunten. Daarbij is gekeken naar de volgende punten:

• De locatie heeft een goede stroomvoorziening
  • Er zijn meerdere parkeerplaatsen in de omgeving
  • De locatie ligt bij een bestemming die veel wordt bezocht
  • De laadpaal draagt bij aan een dekkend netwerk
  • De laadpaal staat niet hinderlijk in het zicht

Wanneer u een laadpaal wilt hebben op uw eigen terrein, dan moet u dat zelf regelen. Het aanleggen van een laadpaal valt onder de regels die in het bestemmeningsplan staan vermeld. Bij een woning hoeft u meestal geen vergunning aan te vragen voor een paal met een hoogte tot 1 meter. Bij een bedrijf hoeft u meestal geen vergunning aan te vragen voor een paal niet hoger dan 3 meter.

Hier kunt u meer informatie vinden over bestemmingsplannen.

Oplaadpaal elektrische auto oplden Nijkerk DuurzaamNijkerk kent al een flink aantal laadpalen waar in principe iedereen met een elektrische auto gebruik van mag maken. Kijk hier waar deze openbare oplaadpunten zich bevinden.