Klimaatkamer Glazen Thuis Duurzaam Nijkerk gratis sokken

Honderd kruiken en heel veel sokken uitgedeeld!

Wat was het koud. De winter was meer dan voelbaar op 17 december. Des te meer reden om onze inwoners een warm hart onder de riem te steken. En 100 warme kruiken, heel veel sokken en liters warme chocomelk gratis uit te delen. En wie advies wilde over energie besparen, kon ook bij ons terecht tijdens dit event bij de Klimaatkamer

Glazen Thuis

Het was tevens de plek waar de Doneerhuisjes van Glazen Thuis naartoe werden gebracht. Van 12 tot en met 17 december werd zes dagen lang radio en televisie gemaakt om geld op te halen voor lokale goede doelen. Door plaatjes aan te vragen, konden luisteraars het bedrag verhogen. Ook verschillende bedrijven in de gemeente deden een duit in het zakje met een donatie. In totaal werd er € 38.134,90 opgehaald!

Ophalen doneerhuisjes Energiecaravan

Extra energie

Het ingezamelde geld werd gebruikt om wensen van genomineerde inwoners, organisaties en initiatieven uit te laten komen. Dit jaar was het thema energie en duurzaamheid en werden mensen die door de inflatie, de stijgende gasprijzen of om een andere reden wel wat extra energie kunnen gebruiken, in het zonnetje gezet.

Warm blijven

Dat sloot mooi aan bij de actie van de Duurzaam Nijkerk. Die gratis sokken en kruiken weggaf, om Nijkerkers warm de winter door de helpen. Als dank kregen we mooie foto’s terug van inwoners die de sokken meteen aantrokken!

Op Facebook reageerde een mevrouw: “Enorm bedankt voor de kruik, die kan ik erg goed gebruiken nu! Als dank een donatie gaan het Glazen Thuis gedaan uiteraard!” Als dat geen warm gevoel geeft…

Gratis sokken Klimaatkamer Duurzaam Nijkerk Glazen Thuis

De hoge energieprijzen raken ons allemaal. Heeft u hulp nodig?

Energieloket

Wanneer u vragen heeft over energie besparen, kunt u contact opnemen met ons Energieloket

Hulp bij geldzaken

Heeft u moeite om uw rekeningen te betalen? Of heeft u schulden? Gemeente Nijkerk kan u helpen.

Sociaal Team

Wilt u graag iemand spreken? Ons Sociaal Team staat voor u klaar. Neem contact met ons op via telefoonnummer 033 – 247 22 22. Of kom langs op het stadhuis (Kolkstraat 27).