Klimaatburgemeester Nijkerk Maaike Corlaer ketting

Klimaatburgemeester Maaike krijgt speciale ketting

Bij een burgemeester hoort een ambtsketting vonden de leerlingen van Daltonschool Corlaer. Daarom maakten zij voor Maaike van Dijk-Bokkers, de Klimaatburgemeester van Nijkerk, een prachtige ketting. En die nam zij vandaag vol trots in ontvangst.

Gerecycled materiaal

Klimaatburgemeester Maaike zet zich in voor een duurzame wereld. Daar is het materiaal van de ketting op aangepast. De onderdelen komen grotendeels uit de kringloopwinkel, de rest is aangevuld met ander knutselwerk.

De dag waarop de Klimaatburgemeester haar ketting kreeg was niet toevallig uitgekozen. Het was de Dag van de Aarde.

Afval

Maaike zet zich al langere tijd in voor een schonere wereld. Ze is lid van de Zwerfafvalbrigade. En doet haar boodschappen verpakkingsvrij. Wilt u meer weten over Maaike? Lees dan hier haar verhaal

Klimaatburgemeester

Klimaatburgemeesters zetten zich in voor een beter klimaat in de omgeving waar zij wonen, zijn voorbeelden voor anderen en inspireren om bewuster te leven, minder CO2 uit te stoten of meer energie te besparen.
Gemeente Nijkerk is trots op Klimaatburgemeester Maaike en de manier waarop zij zich vrijwillig inzet voor een schonere wereld.

Foto bovenin: Harry Koelewijn
Ketting Maaike van Dijk-Bokker Klimaatburgemeester Nijkerk