Junior Energiecoaches Nijkerk 01

108 Junior Energiecoaches in spe van start!

Maar liefst 108 leerlingen in Nijkerk zijn begonnen met de eerste challenge van het leerzame en educatieve programma Junior Energiecoach! Deze Junior Energiecoaches in spe gaan vijf weken lang op een grappige manier aan de slag met energie besparen in huis.

Spelenderwijs bewustwording vergroten

Het doel van het project is niet alleen een schoner milieu, maar ook dat gezinnen inzicht krijgen in hoe gemakkelijk ze thuis energie kunnen besparen. Bijkomend voordeel: een lagere energierekening.

Lampenjacht en stekkerexpeditie

Onder het motto Met energie kun je lachen! spelen de Junior Energiecoaches in spe (leerlingen van de Maranathaschool en Kindcentrum Holk) on- en offline een spel met leuke, leerzame challenges, puzzels, geheime post, experimenten en winacties. Dat doen ze samen met tv-held Varkentje Rund. Hij neemt de leerlingen mee op lampenjacht, stekkerexpeditie en nog meer energie avonturen.

Gediplomeerd Energiecoaches

De leerlingen nemen de opdrachten mee naar huis en bespreken hun ervaringen in de klas. Na vijf weken hebben ze zoveel kennis en ervaring in het besparen van energie dat ze een echt Junior Energiecoach diploma krijgen!

Energie besparen in Nijkerk

Gemeente Nijkerk vindt het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen weten hoe ze kunnen besparen op hun energieverbruik.  Vanwege het terugdringen van onze CO2-uitstoot. Maar ook om (verdere) armoede bij onze inwoners te voorkomen. Daarom maakt gemeente Nijkerk dit project mede mogelijk, door de klassen gratis te laten meespelen. Bovendien is jong geleerd oud gedaan!