Fix-team Nijkerk

Duurzaam Nijkerk WSN gemeente monteur verwarming energie besparen

Heeft u een brief gekregen van ons FIX-team? Dan komt het team binnenkort bij u langs, om uw huis een stukje energiezuiniger te maken. Dat gebeurt gratis. En u zit nergens aan vast.

Dit is hoe het werkt:

• Komt uw huis in aanmerking dit project, dan krijgt u een brief van ons
  • Daarna stopt Kamphorst Bouwservice een kaartje in uw bus met de dag waarop zij de werkzaamheden bij u gaan uitvoeren
  • Op die dag bent u thuis, zodat het FIX-team voor u aan de slag kan

Dit is wat u krijgt:

• 4 energiezuinige led-lampen
  • een stekkerdoos met aan/uit schakelaar
  • We plaatsen een radiator-ventilator
  • We pakken tocht aan, onder andere met tochtstrips en sluitplaten

De gemeente doet dit omdat ze u wil helpen met het besparen op energie. Zodat u minder energie nodig heeft. En de rekening dus ook minder hoog is.

Het bezoek van het FIX-team is gratis en is vrijblijvend.

De gemeente werkt bij dit project samen met Kamphorst Bouwservice. Deze vakmensen weten hoe ze goed en snel de verbeteringen in uw huis kunnen aanbrengen.

De gemeente richt zich bij dit project op straten waar de huizen een laag energielabel hebben en het gemiddelde inkomen van de bewoners laag is. Een laag energielabel betekent namelijk dat er veel energie ‘ontsnapt’ uit het huis. Waardoor er meer energie nodig is. En de rekening dus ook hoog is.

Niet ieder huis komt in aanmerking voor dit project. Maar misschien kunnen we u wel op een andere manier helpen.

Energieloket

Wanneer u vragen heeft over energie besparen, kunt u contact opnemen met ons Energieloket. Via:

Hulp bij geldzaken

Heeft u moeite om uw rekeningen te betalen? Of heeft u schulden? Gemeente Nijkerk kan u helpen.

Sociaal Team

Wilt u graag iemand spreken? Ons Sociaal Team staat voor u klaar. Neem contact met ons op via telefoonnummer 033 – 247 22 22. Of kom langs op het stadhuis (Kolkstraat 27).

Een led-lamp is zo’n 90% zuiniger dan een gloeilamp. Bovendien gaat hij veel langer mee. De moeite waard dus om gloeilampen te vervangen. Want u verdient het vanzelf terug!

Gebruikt u een apparaat niet, maar zit de stekker nog in het stopcontact? Grote kans dat het dan toch stroom vraagt. Je betaalt dan voor stroom, die je eigenlijk niet gebruikt. Zonde!

Tip: doe die stekker in een stekkerdoos met aan/uit-schakelaar. Dan zet u met één klik op de knop een hele reeks apparaten in één keer uit.

Voorbeelden van typische sluipverbruiker:

• koffiezetapparaat
  • waterkoker
  • laptop / pc
  • printer
  • radio
  • muziek-set
  • dvd-speler
  • spelcomputer
  • oplader telefoon

Stekkerdoos sStekkerdoor schakelaar energie besparen

Zo werkt een radiator-ventilator

Wanneer uw verwarming aanstaat, blaast een radiator-ventilator de warmte de kamer in. Daardoor heeft u minder aardgas nodig om het lekker warm te hebben.

Gebruik ventilator:

• Wilt u de ventilator aanzetten, steek dan de stekker in het stopcontact
    • Let op: de ventilator doet het alleen als de verwarming aanstaat

Dit bespaart u:

U bespaart zo wel 5% – 10% per jaar op de kosten voor het verwarmen van uw huis.

Door tocht lekt er veel warmte weg via naden en kieren. Daardoor moet u vaker stoken. Is uw energierekening pittig. En het voelt ook niet lekker, zo’n koude tocht.

De meeste kieren zitten bij de buitendeur en bij de ramen. Door tochtstrips te plakken, ontsnapt er bijna geen warmte meer.

Tochstrip plakken energie besparen