Energiecooperatie enquete

Enquête: een energiecoöperatie, wanneer zou u daar aan meedoen?

De gemeente wil graag weten of inwoners van Nijkerk interesse hebben in het oprichten van een energiecoöperatie. En wat ze daarbij belangrijk vinden. Daarom houden we een enquête.

Zelf duurzame energie regelen

Er zijn steeds meer groepen mensen die met elkaar zelf duurzame energie willen opwekken. Omdat ze zelf willen bepalen waar hun energie vandaan komt. En omdat ze onafhankelijk willen zijn van een leverancier.

In Nederland bestaan al bijna 700 energiecoöperaties. Opgestart door buurt- of stadsgenoten. Zo’n coöperatie heeft net als een vereniging een bestuur en leden. Samen zijn de leden eigenaar van de coöperatie.

Enquête

De gemeente is benieuwd of daar in Nijkerk ook interesse in is. De uitkomst van de enquête vormt de basis voor verder onderzoek. Naar de mogelijkheden voor een energiecoöperatie in Nijkerk. En hoe de gemeente daarbij kan ondersteunen.

Invullen

Wilt u de enquête ook invullen? Fijn! Dat kan door op de onderstaande button te klikken.

Meer info over deze enquête

Wilt u meer weten over deze enquête? Klik dan hier.