Regenton-actie

Regenton ton groene tuin gieter klimaatadaptatie regenwater duurzaam Nijkerk

Korting bij aanschaf regenton

Veel regenwater stroomt via regenpijpen rechtstreeks het riool in. Zonde, want dat schone hemelwater kunt u goed gebruiken voor andere doeleinden. Daarom betaalt gemeente Nijkerk mee wanneer u een regenton aanschaft bij één van onze deelnemers van de Actie Regenton.

Koopt u een regenton? Dan betalen wij de helft

Schaft u een regenton (met eventueel bijbehorende accessoires zoals een kraantje of aansluitpunt) aan bij één van onze deelnemers? Dan krijgt u bij de kassa 50% korting op het aankoopbedrag, met een maximum vergoeding van 50 euro. Deze korting geldt voor één regenton per huishouden, daarom vragen we u bij de kassa uw adres te registreren.
Wateroverlast voorkomen groene tuin regenwater opvangen regenton regenpijp

Bij deze actie werkt gemeente Nijkerk samen met:

• Westermolen – Boekdrukker 9b
  • Intratuin – Het Spaanse Leger 1
  • Praxis – Watergoorweg 94
  • Webshop ZINKenKOPER – (afhalen aan de Schoolstraat 92 in Nijkerkerveen)

Bij onze Klimaatkamer ligt een handige flyer die stap voor stap uitlegt hoe u een regenton aansluit op de regenpijp. Gratis op te halen.

Kijk hier voor de locatie en de openingstijden van onze Klimaatkamer.

Regenwater opvangen in een regenton levert meerdere voordelen op die echt heel nuttig zijn:

• Met het opgevangen water kunt u de tuin(planten) water geven
  • Zeker bij warm en droog weer scheelt dat in het verbruik van schoon drinkwater
  • Bij hevige regenbuien komt er minder water in het riool terecht en dat verkleint de kans op overstromende putten op straat
  • Met minder regenwater in het riool kunnen we efficiënter water zuiveren.

Regenwater is schoon water. En dat kunnen we goed gebruiken in de tuin. Door bijvoorbeeld uw regenpijp af te koppelen, kan het schone regenwater opgevangen worden of rechtstreeks de tuin in lopen. Dat geeft minder wateroverlast bij het riool tijdens hevige regenbuien en er komt juist meer water in de bodem.

Lees hier meer over een groene tuin of het afkoppelen van de regenpijp.

Regentonactie groene tuin klimaatadaptatie Nijkerk duurzaam

Wilt u meer weten over wat u kunt doen met regenwater in uw tuin of hoe u het zo kunt laten afstromen dat het riool niet overbelast raakt? Neem dan contact met één van onze Regenwateradviseurs via regenwateradviseur@nijkerk.eu of bel Renée Kleijn (06 – 48 51 88 93).