Nijkerkse Energie Alliantie

Startbijeenkomst Nijkerkse Energie Alliantie

Op maandag 19 juni is er een startbijeenkomst voor de Nijkerkse Energie Alliantie. Dit project is van, voor en door bedrijven. Vanuit de gemeente willen we graag dit project faciliteren. De bijeenkomst is voor alle ondernemers op Arkervaart, Nijkerkerpoort en Watergoor met een grootverbruikaansluiting of met plannen rondom het opwekken of opslaan van energie.

• Maandag 19 juni
  • 19.00 tot 21.00 uur
  • Gemeentehuis, Kolkstraat 27, Nijkerk
  • Aanmelden vóór 12 juni
  • Via online aanmeldformulier
  • Max 30 personen
  • Bij meer belangstelling volgt een 2e bijeenkomst

Het project Nijkerkse Energie Alliantie is een project van, voor en door bedrijven. Vanuit de gemeente willen we graag dit project faciliteren.

Netcongestie

Het idee van de Nijkerkse Energie Alliantie komt voort uit de noodzaak om anders met energie om te gaan. Door netcongestie kunnen bedrijven mogelijk niet uitbreiden of energie terugleveren. Dit vraagt om oplossingen. Samen met de bedrijven wil de gemeente zoeken naar haalbare oplossingen. Deze kunnen zijn samen energie opwekken, opslaan en verdelen op de bedrijventerreinen.

Business case

Een belangrijke stap is het opstellen van een business case. De gemeente heeft hiervoor de bureaus KpluV en FIRAN (dochteronderneming van Alliander) ingehuurd. Met subsidie van de provincie Gelderland gaan deze bureaus de technische, financiële en organisatorisch haalbaarheid van lokale energie opwek- en uitwisseling in kaart brengen.

Programma startbijeenkomst

• Aftrap door wethouders Broekman-Van der Pers en Windhouwer
  • Ontwikkelingen energietransitie: ervaringen uit de praktijk
  • Schets van toekomstige lokale energie-uitwisseling in Nijkerk
  • Dialoog: wat kunnen en willen we samen doen

Enquete

Bent u niet in de gelegenheid om bij de bijeenkomst op 19 juni aanwezig te zijn, maar heeft u wel interesse in de Nijkerkse Energie Alliantie? Dan vragen wij u om een korte enquête in te vullen.

Contact

Eventuele vragen kunt u stellen via energie-alliantie@nijkerk.eu aan Marianne Klein en Sjoerd Bleijerveld.