biodiversiteit project Nijkerk buitengebied

Project buitengebied: gratis advies voor meer biodiversiteit

Woont u in het buitengebied van gemeente Nijkerk? Meld u dan aan voor ons biodiversiteitsproject. Via dit project krijgt u gratis advies en een beplantingsplan waarmee u de biodiversiteit op uw terrein kunt versterken. Zo werkt u mee aan meer ruimte voor vogels, vlinders, kleine zoogdieren, wilde bijen en andere insecten.

Voedsel- en nestgelegenheid

U helpt mee door meer voedsel- en nestgelegenheid te creëren. Bijvoorbeeld door het inzaaien van bloemen. Door inheemse struiken en bomen te planten die zorgen voor een langere bloeiboog. Door het ophangen van nestkasten. Of met het plaatsen van een egelkast.

Gratis advies en korting op zaaigoed

Als u meedoet aan dit project komt er een adviseur van Stichting Landschapsbeheer Gelderland (SLG) bij langs en maakt samen met u een biodiversiteitsplan. Een plan voor een bloeiend bijenlandschap dat ook voor andere dieren een geschikte leefomgeving biedt. Het plan krijgt u gratis. En bij het aanschaffen van de beplanting, (nest)kasten en zaaigoed voor inheemse bijenbloemen krijgt u een mooie korting.

Aanmelden voor dit project in het buitengebied

Heeft u interesse in zo’n biodiversiteitsplan? Meld u dan hier aan. Wacht er niet te lang mee, want er kan maar een beperkt aantal belangstellenden meedoen.

Ruimer habitat

Met dit project willen Stichting Landschapsbeheer Gelderland en gemeente Nijkerk meer ruimte creëren voor de habitat van wilde bijen, vlinders, egels en andere dieren. Dat is beter voor de biodiversiteit. Grondeigenaren in het buitengebied van de gemeente Nijkerk kunnen daarom gratis advies krijgen over hoe ze hieraan kunnen meewerken op hun eigen terrein.

Wanneer u niet in het buitengebied woont

Woont u niet in het buitengebied maar wilt u wel graag een tuin creëren waarmee u de natuur een handje helpt? Kom dan eens langs in onze Klimaatkamer voor gratis advies en praktische tips. Kijk hier waar de Klimaatkamer staat en wat de openingstijden zijn.