Junior Energiecoach 2024

Junior Energiecoach stekkerjacht Nijkerk

Doe gratis mee met de hele klas!

De inschrijving is geopend! Doe mee aan het grappige en educatieve spel voor kinderen tussen de 7 en 12 jaar. Met korte challenges werk je als leraar samen met je leerlingen aan energiebesparing en een beter klimaat. En dat levert niet alleen kennis op, maar ook het diploma Junior Energiecoach. Meld je klas nu alvast aan!

Grappig en educatief spel

Junior Energiecoach is een educatief spel voor kinderen tussen de 7 en 12 jaar. Met korte challenges werken leerkracht en leerlingen samen aan energiebesparing en een beter klimaat.

Lampenjacht, CO2-etende steentjes

Tijdens het spel gaan de kinderen op een speelse en praktische manier aan de slag met energiebesparing. Zo gaan ze op lampenjacht en ontdekken ze hoe ze lol kunnen maken zonder energie. En hebben jullie wel eens gehoord van CO2-etende steentjes?

Bekendheid

Junior Energiecoach is een mooie manier om spelenderwijs veel te leren in relatief weinig tijd. Al bijna 300 schoolklassen en scoutinggroepen deden mee. Zelfs het Jeugdjournaal kwam op bezoek! En Varkentje Rund (bekend van het tv-programma Klokhuis) is vaste deelnemer.

Junior Energiecoach

Energie besparen in Nijkerk

Gemeente Nijkerk vindt het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen weten hoe ze kunnen besparen op hun energieverbruik. Vanwege het terugdringen van onze CO2-uitstoot. Maar ook om (verdere) armoede bij onze inwoners te voorkomen. Daarom maakt gemeente Nijkerk dit project mede mogelijk, door klassen gratis te laten meespelen. Bovendien is jong geleerd oud gedaan!