Energietoeslag

Huis verwarmen warme trui 20 graden tips duurzaam Nijkerk

Vanwege stijgende kosten energie

Woont u in Nijkerk en heeft u een laag inkomen of een inkomen net boven het sociaal minimum? Dan krijgt u vanwege de stijgende kosten voor energie € 1300 extra toeslag. Dit noemen we de Energietoeslag.

Energietoeslag 2023

De gemeente Nijkerk stelt aan de hand van de regels van de rijksoverheid vast wie in aanmerking komt voor de energietoeslag 2023.

Voor wie is de Energietoeslag bedoeld?

• Inwoners met een bijstands- of een IOAW-uitkering
  • Inwoners met een inkomen of uitkering op of net boven het sociaal minimum
  • Zelfstandige ondernemers of zzp’ers met een laag inkomen.

De uitbetaling van de Energietoeslag

Als u een bijstandsuitkering van de gemeente ontvangt, dan krijgt u het bedrag in 2023 vanzelf op uw gestort.

Kosten besparen

Het geld dat u krijgt dankzij de Energietoeslag kunt u gebruiken om de rekening mee te betalen. Maar u kunt het ook gebruiken om spullen te kopen waarmee u energie bespaart. Zoals tochtstrips, spaarlampen of radiatorfolie. Zo bespaart u iedere maand energie en dus iedere maand kosten. En houdt u iedere maand wat geld over.

Hulp bij energie besparen

Het Energieloket kan u daarbij helpen. Wanneer u het Energieloket belt of mailt, kunt u een afspraak maken met een Energiecoach. Deze komt dan bij u thuis kijken en geeft (gratis) advies over wat u het beste kunt doen. Bel 033 – 247 22 22 of mail naar energieloket@nijkerk.eu.

Online formulier

Heeft u de toeslag niet automatisch gekregen en wilt u de Energietoeslag wel aanvragen? Klik hier voor het online formulier.

Papieren formulier

Vult u het liever op papier in? Print dan het formulier uit, vul het in en stuur het op naar het gemeentehuis of geef het daar af.

Adres opsturen:

Gemeentehuis Nijkerk
3860 BA
Nijkerk

Adres om af te geven
Gemeentehuis Nijkerk
Kolkstraat 27
Nijkerk

Hulp bij invullen formulier

Wanneer u hulp nodig heeft bij het invullen van het formulier, kunt u contact opnemen met Sigma Nijkerk. Dat kan door te bellen, mailen of door naar het spreekuur Formulierenhulp te komen. Dit spreekuur is iedere dinsdag van 9.00 uur tot 11.30 uur op de Frieswijkstraat 99.

• Telefoon: 033-2474830
  • E-mail: info@sigma-nijkerk.nl
  • Spreekuur: dinsdag tussen 9.00-11.30 uur (Frieswijkstraat 99, Nijkerk)

Heeft u moeite om uw rekeningen te betalen? Of heeft u schulden? Gemeente Nijkerk kan u helpen.

Sociaal Team

Wilt u graag iemand spreken? Ons Sociaal Team staat voor u klaar. Neem contact met ons op via telefoonnummer 033 – 247 22 22. Of kom langs op het stadhuis (Kolkstraat 27).

Komt u echt niet uit met uw geld? Kijk dan eens hier welke organisaties u kunnen helpen.

Bijvoorbeeld met uw administratie. Met het betalen van school. Lid zijn van een sportclub. Of meedoen aan creatieve activiteiten.

Lees ook: