Energietoeslag in Nijkerk

Inwoners van Nijkerk die een laag inkomen hebben krijgen ook over 2023 een energietoeslag van 1.300 euro. Mensen die leven van een bijstandsuitkering krijgen het bedrag binnenkort automatisch uitgekeerd.

Kosten besparen

Het geld dat u krijgt dankzij de Energietoeslag kunt u gebruiken om de rekening mee te betalen. Maar u kunt het ook gebruiken om spullen te kopen waarmee u energie bespaart. Zoals tochtstrips, spaarlampen of radiatorfolie. Zo bespaart u iedere maand energie en dus iedere maand kosten. En houdt u iedere maand wat geld over.

Hulp van het Energieloket

Het Energieloket kan u daarbij helpen. Wanneer u het Energieloket belt of mailt, kunt u een afspraak maken met een Energiecoach. Deze komt dan bij u thuis kijken en geeft (gratis) advies over wat u het beste kunt doen. Bel 06 – 12 02 39 68 of mail naar henk@energieloket-nijkerk.nl.

Heeft u nog vragen? Mail naar energietoeslag@nijkerk.eu of bel 033 – 247 22 22.

Heeft u een laag inkomen, dan kan het zijn dat ook u in aanmerking komt voor de Energietoeslag. Heeft u in 2023 nog geen aanvraag voor de energietoeslag gedaan? Vanaf 15 november tot en met 1 juli 2024 is het mogelijk om via www.nijkerk.eu een nieuwe aanvraag te doen. U vindt op die website dan ook de voorwaarden.

Wilt u een papieren aanvraagformulier? Bel (033) 247 22 22 of mail naar energietoeslag@nijkerk.eu.

Hulp bij invullen formulier

Wanneer u hulp nodig heeft bij het invullen van het formulier, kunt u contact opnemen met Sigma Nijkerk. Dat kan door te bellen, mailen of door naar het spreekuur Formulierenhulp te komen. Dit spreekuur is iedere dinsdag van 9.00 uur tot 11.30 uur op de Frieswijkstraat 99.

• Telefoon: 033-2474830
  • E-mail: info@sigma-nijkerk.nl
  • Spreekuur: dinsdag tussen 9.00-11.30 uur (Frieswijkstraat 99, Nijkerk)

Heeft u moeite om uw rekeningen te betalen? Of heeft u schulden? Gemeente Nijkerk kan u helpen.

Sociaal Team

Wilt u graag iemand spreken? Ons Sociaal Team staat voor u klaar. Neem contact met ons op via telefoonnummer 033 – 247 22 22. Of kom langs op het stadhuis (Kolkstraat 27).

Komt u echt niet uit met uw geld? Kijk dan eens hier welke organisaties u kunnen helpen.

Bijvoorbeeld met uw administratie. Met het betalen van school. Lid zijn van een sportclub. Of meedoen aan creatieve activiteiten.