Kevin en Mendi genomineerd Duurzaamste Huis Duurzame Huizen Route 23-24

Duurzaamste Huis van Nederland staat in Nijkerk!

Wat een mooi nieuws! Het huis van Kevin en Mendi van den Broek uit Nijkerk is uitgeroepen tot Duurzaamste Huis van Nederland in de categorie huizen uit 1945-2000 met een oppervlakte die minder is dan 150 m2. Als prijs ontvingen ze de bokaal ‘het bronzen huis’ en een waardecheque ter waarde van 250 euro.

Van oud en tochtig naar aardgasvrij

Volgens de jury is dit huis een zeer terechte winnaar. Van een oud tochtig huis uit 1969 heeft het gezin Van den Broek met veel denkwerk en budgettaire uitdagingen een aardgasvrije hoekwoning weten te maken. Daarmee zijn ze zo’n inspiratie dat ze daarmee de titel Duurzaamste Huis van Nederland hebben gewonnen.

Ervaringsdeskundigen

Ieder jaar stellen eigenaren van woningen in heel Nederland tijdens de Duurzame Huizen Route hun huis open om te laten zien wat ze hebben gedaan en hoe ze dat hebben aangepakt. Dé plek dus om vragen te stellen en tips & tricks te krijgen van deze ervaringsdeskundigen. Zo krijgt u ervaringen te horen uit eerste hand.

Duurzame Huizen Route in Nijkerk

De Duurzame Huizen Route is een landelijk evenement waarbij kennis en ervaringen worden gedeeld. Veel provincies en gemeenten werken daaraan mee, zoals gemeente Nijkerk.

U kunt ook meedoen. Laat u inspireren als bezoeker. Of laat uw duurzame huis zien als gastheer/dame. In november vinden weer de open dagen plaats.